آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / سابسیژن برای رفع جای جوش، اسکار آکنه چقدر موثر است ؟

سابسیژن برای رفع جای جوش، اسکار آکنه چقدر موثر است ؟

جای جوش نتیجه ضایعات التهابی آکنه است که می‌تواند شامل جوش و کیست باشد. این اسکارها زمانی به وجود می‌آیند که روند بهبودی پوست مختل می‌شود و منجر به تولید کلاژن غیرطبیعی و آسیب بافت می‌شود. خوشبختانه پیشرفت در متدهای درمانی پوستی، راه‌حل‌های موثری را برای از بین جای جوش ارائه داده است. یکی از این درمان‌ها سابسیژن جای جوش است. در عمل سابسیژن صورت سر سوزن به بافت زیر پوست وارد می‌شود، سوزن برای شل کردن و شکستن الیافی که جای زخم را به بافت زیر آن متصل می‌کند استفاده می‌شود. این فرایند نه‌تنها به برداشتن جای زخم کمک می‌کند، بلکه باعث آزاد شدن کلاژن در محل قرار دادن سوزن می‌شود. برداشتن جای زخم و آزادسازی کلاژن می‌تواند به کاهش ظاهر اسکار کمک کند و سبب جوانسازی و بهبود ظاهر پوست شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای رفع جای جوش با سابسیژن

سابسیژن برای رفع جای جوش صورت

سابسیژن کدام نوع آکنه ها را برطرف می کند ؟

سابسیژن روش درمانی است که می‌تواند انواع جای جوش را از بین ببرد که به شرح زیر است:

جوش‌های غیر التهابی

جوش‌ سرسفید و سرسیاه که بسیار شایع هستند در دسته‌ی جوش‌های غیر التهابی قرار می‌گیرند. بعضی از این جوش‌ها سطحی و متوسط بوده و بعضی عمیق هستند که منجر به ورد آسیب‌های زیادی به پوست می‌شوند.

جوش‌های التهابی

دسته‌ی دیگری از جوش‌ها جوش‌های التهابی هستند که میزان شدت و آسیب آنها بیشتر است و به همین دلیل روند درمان آنها نیز کمی دشوارتر، پیچیده‌تر و زمان‌برتر خواهد بود. برخی از این جوش‌ها پاپول، جوش های نوجوانی، جوش های بلوغ، جوش هورمونی، کیست و ندول هستند.

سابسیژن جای جوش چگونه است ؟

سابسیژن جای جوش تحت بی حسی موضعی انجام می شود و توسط اکثر بیماران به خوبی تحمل می شود. ابتدا پوست شما با محلول آماده سازی پوست تمیز می شود تا ناحیه مورد نظر ضد عفونی شود. سپس اسکارها با قلم جراحی مشخص می شوند. سپس بی حسی موضعی برای بی حس کردن پوست تزریق می شود. نوع سوزن مورد استفاده به نوع اسکار بستگی دارد. سوزن نوکور یک سوزن سه تایی است که مخصوص سابسیژن طراحی شده است. پس از وارد کردن، سوزن برای شکستن نوارهای بافت اسکار زیر پوست مانور داده می شود.

مراقبت های قبل و بعد سابسیژن جوش صورت

سابسیژن جوش صورت در چند جلسه انجام میشود ؟

تعداد جلسات سابسیژن بستگی به درجه اسکار، انواع جای جوش صورت و وضعیت پوست دارد. بطور کلی 3-4 جلسه درمانی ضروری است. جلسات معمولاً با فواصل 6 تا 8 هفته انجام می شوند.

نتایج و اثرات سابسیژن در رفع جای جوش

در حالی که اسکارها معمولاً قبل از سابسیژن قابل توجه هستند، پس از اولین جلسه متوجه تغییر قابل توجه خواهید شد. با جلسات بیشتر، کاهش اسکار و بهبود بافت پوست از 10 تا 50 درصد متفاوت است. به طور کلی پس از درمان بافت پوست یکدست تر و شفاف تر خواهد شد.

ماندگاری سابسیژن جای جوش چقدر است ؟

ماندگاری این روش تا یک سال بعد از درمان است. با گذشت زمان و تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند فاکتورهای محیطی و درونی، ممکن است جوش‌ها دوباره برگردند.

عوارض سابسیژن جای جوش صورت

هزینه سابسیژن جوش صورت

هزینه سابسیژن بسته به عوامل مختلف از قبیل وسعت منطقه تحت درمان و نیز شدت و عمق جوش متفاوت است. همچنین گزینه هایی از قبیل تکنیک های تخصصی و مهارت و تجربه پزشک نیز روی هزینه عمل سابسیژن اثر می گذارد.

نتیجه گیری

جوش و آکنه از عوارض پوستی اجتناب‌ناپذیری هستند که ظاهر نامناسبی را در چهره فرد ایجاد می‌کنند. سابسیژن یک راه امیدوارکننده برای افرادی است که به دنبال به حداقل رساندن جای جوش هستند ارائه می‌دهد. در این روش سوزن یا کانولا زیر پوست در ناحیه تحت درمان چرخانده می شود، این کار باعث شکستن بافت اسکار و شکستن اتصالات میان بافتی لایه های زیرین پوست می شود و اسکار بهبود پیدا می کند. سابسیژن با اثربخشی در بهبود بافت اسکار، حداقل تهاجم و بالا بودن مدت زمان اثر سابسیژن، به بهترین روش رفع جای جوش در روش‌های مراقبت از پوست تبدیل شده است. انتخاب یک پزشک معتبر در تصمیم برای درمان جای جوش با سابسیژن بسیار مهم است.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

پاک کردن تاتو یا خالکوبی صورت و بدن با لیزر کیوسوئیچپاک کردن تاتو یا خالکوبی صورت و بدن با لیزر کیوسوئیچ

پاک کردن تاتو یا خالکوبی با لیزر کیوسوئیچ یکی از روشهای موثر و ایمن برای از بین بردن تاتوهای رنگی و قدیمی است. این روش ایمن است و عوارض خاصی ندارد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

اثرات تزریق بوتاکس در لیفت شقیقه، ابرو و رفع افتادگی پلکاثرات تزریق بوتاکس در لیفت شقیقه، ابرو و رفع افتادگی پلک

لیفت شقیقه و ابرو با تزریق بوتاکس به دلیل نتایج طبیعی و غیر تهاجمی در رفع افتادگی پلک و قرینه‌سازی ابروها و کاهش افتادگی ناحیه شقیقه مورد استفاده است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-20

اثرات کربوکسی تراپی در رفع تیرگی و چروک های اطراف چشماثرات کربوکسی تراپی در رفع تیرگی و چروک های اطراف چشم

کربوکسی تراپی یکی از روشهای موثر در جوانسازی دور چشم برای رفع تیرگی ، خطوط ریز و چروکهای اطراف چشم با استفاده از تزریق co2 در پوست زیر و دور است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-15