آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / بهترین زمان ترمیم تزریق چربی

بهترین زمان ترمیم تزریق چربی

حجم دهی به اندام و برقرای تناسب میان آنها یکی از راه های جوانسازی صورت و بدن است. تزریق چربی این روزها یک عمل زیبایی کم خطر به شمار می رود که برای این هدف مورد استفاده قرار می گیرد. در انتقال چربی از اندام خود فرد به عنوان دهنده چربی گرفته شده و انتقال چربی در ناحیه مدنظر انجام می شود. چربی تزریق شده به هر نقطه از بدن شما در جریان این روش زیبایی، به سرعت تأثیر خود را نشان می‌دهد و حجم مطلوبی برای آن نقطه از بدن به وجود می‌آورد؛ اما این چربی‌ها به مرور زمان در بدن شما جذب می‌شوند و اثرات این فعالیت نیز به تدریج محو خواهند شد. در حقیقت تزریق چربی یک روش دائمی به شمار نمی‌ رود؛ اما شما می‌ توانید پس از پایان دوران تأثیر آن، جلسه تزریق خود را تمدید کنید. ترمیم تزریق چربی برای صورت در مواقعی که پزشک انجام آن را تجویز کرده باشد، نیاز خواهد بود و باید این کار را در فواصل زمانی مناسب انجام داد. علاوه بر آن اشخاصی که احساس می کنند، تأثیرات تزریق چربی در صورت آنها از بین رفته است نیز می توانند ترمیم انجام دهند تا نتایج آن بیشتر و بارزتر شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

بهترین زمان ترمیم تزریق چربی

بهترین زمان برای ترمیم تزریق چربی صورت 6 ماه بعد از اولین تزریق است.

فاصله بین تزریق چربی و ترمیم تزریق چربی

این فاصله اساساً به عوامل مختلف و متفاوتی بستگی دارد؛ اما در یک نتیجه‌گیری کلی، می‌توان گفت که نباید برای جلسه‌ های بعدی تزریق چربی، بیش از حد عجله به خرج داد. اگر این کار را زیر نظر پزشک معتبر و با یک زمانبندی دقیق و اصولی انجام بدهید، برای مدت بسیار زیادی از اثرات مثبت این فعالیت برخوردار خواهید شد. با این حال به صورت کلی معمولاً فاصله مناسب بین جلسات تزریق چربی حداقل شش ماه در نظر گرفته می‌شود.

عوامل موثر بر تعداد جلسات ترمیم تزریق چربی

پزشکان و متخصصان تزریق چربی، هنگام مشاوره، روش کار خود را برای متقاضی شرح می دهند و دیدگاه و نظر خود را که آمیخته با سلیقه وی نیز است در مورد تغییرات مورد نیاز ارائه می کنند. در مقابل، شما نیز پزشک را از انتظارات و ایده آل هایتان مطلع می سازید، نقطه تعادل بین نظر تخصصی و زیبایی شناختی پزشک و آنچه ایده آل شما است، با احتمال بالایی می تواند نتیجه متعادلی را در بر داشته باشد.
برخی بیماران ممکن است تمایل داشته باشند که صورتشان بزرگ تر جلوه داده شود و برخی نیز تغییرات جزئی تر را می پسندند. بدیهی است که متخصص می باید به نظر بیمار البته در صورت امکان انجام دادن آن که براساس تخصص پزشک تعیین می شود توجه نماید. پزشکانی که بدون دلایل تخصصی، بر سلیقه خود استمرار و تأکید دارند عموماً مراجعانی ناراضی خواهند داشت. از سوی دیگر، بیمارانی که علی رغم نظر تخصصی پزشک که با توجه به ویژگی های فردی ایشان ارائه می شود، اصرار بر اعمال نظر خود دارند، خود را در معرض نتایج نامطلوب و نارضایتی بالایی قرار می دهند.

پزشکان معمولاً با توجه به شرایط و انتظارات متقاضی و همچنین سوابق و تجارب خود، به صورت تخمینی جلسات تزریق چربی مورد نیاز را برآورد می کنند؛ اما از آنجا که افراد مختلف، ویژگی های جسمی، روانی و سبک های زندگی متفاوتی دارند، ممکن است در برآوردهای اولیه، تغییراتی ایجاد شود و بهتر است خود را برای تغییر احتمالی نظر پزشکتان آماده کنید. میزان جذب چربی تزریقی در مقایسه با چربی که با بافت های بدن پیوند خورده و ماندگار می شوند، بسیار تحت تأثیر ویژگی های فیزیولوژیک و زمینه بدن فرد قرار دارد. در برخی افراد در تزریق بار اول، تنها 10 درصد چربی تزریقی، باقی می ماند و مابقی جذب بدن می شود؛ اما در برخی دیگر این میزان به 50 تا 70 درصد هم می رسد و نیازی به تزریق چربی مجدد نیست. یکی دیگر از ویژگی های فردی اثرگذار، میزان متابولیسم بدن است. فردی که از لحاظ جسمی متابولیسم بالایی دارد احتمال جذب مقدار بالاتری از چربی توسط بدن او وجود دارد و احتمالاً نسبت به فردی با متابولیسم پایین تر، نیاز بیشتری به جلسه یا جلسات ترمیم خواهد داشت.

علاوه بر مهارت و تبحر پزشک، تکنیک تزریق چربی و تناسب آن با پوست و مکان تزریق، بر ماندگاری تزریق چربی اثرگذار است. با استفاده از تکنیک مناسب و اجرای صحیح آن تعداد جلسات ترمیم کاهش می یابد. هدف از تزریق چربی یا انتقال چربی، انتقال میزان مناسبی از سلول های چربی از بافت گیرنده به بافت میزبان می باشد. هر چه سلول های چربی سالم تر و یا در تکنیک های مایکروفت و نانوفت، بافت چربی بهتر و حاوی سلول های بنیادی بیشتری به بافت میزبان تزریق شود، احتمال ماندگاری آن در بدن و پیوند با بافت بدن بالاتر خواهد بود.

رعایت دستورالعمل های مراقبتهای قبل و بعد از تزریق چربی ، اثر زیادی در افزایش بهره وری تزریق چربی دارد. حتی در صورتی که متقاضی بهترین پزشک و متخصص تزریق چربی را انتخاب کرده باشد، در صورتی که مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی را رعایت نکند می تواند به نتیجه آسیب وارد کند که نارضایتی وی را در پی خواهد داشت. نیاز به تعداد جلسات بیشتر تزریق و ترمیم چربی، یکی از عواقب اصلی عدم توجه به دستورالعمل های مراقبتی است.

بهترین زمان ترمیم تزریق چربی

مزایای مرحله دوم تزریق چربی به صورت و بدن

مزایای مرحله دوم تزریق چربی به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

ترمیم تزریق چربی صورت چگونه انجام می شود؟

برخی از افراد به استخراج مجدد چربی از بدن نیاز دارند؛ اما برخی از افراد می توانند از چربی هایی که قبلاً از بدن آنها استخراج شده است، پس از مدت زمان مورد نظر استفاده کنند. تزریق چربی فریز شده به معنای استفاده از چربی هایی است که از قبل از بدن شخص استخراج شده اند و با استفاده از روش های مشخصی فریز گردیده اند تا مجدداً آنها را مورد استفاده قرار دهند. معمولاً برای تزریق چربی به صورت در مرحله دوم از میزان کمتری چربی استفاده می شود و اشخاص به صورت کلی به حجم کمتری چربی نیاز خواهند داشت که مقدار دقیق آن در مرحله دوم برای هر کسی متفاوت است و بر اساس شرایط انها تعیین می شود.
این روش تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می‌شود. در مرحله اول پزشک مقدار معینی از چربی را از ناحیه‌هایی مانند شکم، ران‌ها یا پهلو برداشت می‌کند. برداشت چربی با ایجاد یک برش کوچک در نزدیکی ناحیه اهداکننده شروع شده و لیپوساکشن انجام می‌شود. چربی برداشت ‌شده حاوی مقدار زیادی ناخالصی است و به تصفیه نیاز دارد، به همین خاطر بافت‌های چربی درون سانتریفیوژ قرار می‌گیرند تا چربی خالص از سایر مواد جدا شود. در نهایت پزشک با استفاده از سرنگ‌ های مخصوص چربی را به آن ناحیه از صورت انتقال دهد.

تعداد جلسات ترمیم تزریق چربی

تعداد جلسات ترمیم تزریق چربی و زمان مناسب برای آنها، ارتباط مستقیم با ماندگار تزریق چربی در هر فرد دارد که این ماندگاری به عوامل گوناگونی وابسته است. همچنین محل تزریق نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است؛ چرا که تزریق در نواحی از صورت تنها با یک بار پیوند چربی سبب دست یابی به نتیجه نهایی می شود.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی آقایان؛ فواید، تعداد جلسات و قیمتلیزر موهای زائد ناحیه تناسلی آقایان؛ فواید، تعداد جلسات و قیمت

لیزر موهای زائد ناحیه شرمگاهی آقایان از بهترین متدهایی است که فولیکول‌های مو را هدف می گیرد و آن را برای رشد مجدد مسدود و متوقف می سازد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-16

زاویه سازی صورت با تزریق ژل؛ همه چیز درباره این روش پرطرفدارزاویه سازی صورت با تزریق ژل؛ همه چیز درباره این روش پرطرفدار

از زاویه سازی فک و چانه به منظور افزایش جذابیت چهره، اصلاح چانه، رفع گردی و لاغری صورت، بهبود نیمرخ صورت و تناسب و تعادل اجزای صورت استفاده می ‌کنند. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

قیمت خدمات پوست، مو و زیبایی در کلینیک سینایار اصفهانقیمت خدمات پوست، مو و زیبایی در کلینیک سینایار اصفهان

لیست قیمت و هزینه تزریق ژل و فیلر، بوتاکس، چربی و عمل های زیبایی مانند جراحی بینی ، بلفاروپلاستی، لیفت شقیقه، کاشت مو و ابرو، ساکشن غبغب در اصفهان. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-06