آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / علل رشد مجدد موهای زائد بعد از اتمام جلسات لیزر چیست؟

علل رشد مجدد موهای زائد بعد از اتمام جلسات لیزر چیست؟

لیزر موهای زائد، رنگدانه های مو را با استفاده از پرتوی نور یا لیزر هدف قرار می دهد به گونه ای که نور از ساقه مو پایین می رود و به فولیکول می رسد. حرارت ساطع شده از لیزر، فولیکول را تخریب می کند و به همین دلیل امکان رشد مو از فولیکول درگیر وجود نخواهد داشت. در حالی که گفته می شود لیزر موهای زائد نتایج ماندگار و دائمی را به همراه دارد؛ اما برخی افراد از برگشت موهای زائد خود بعد از لیزر شکایت می کنند. تمام فولیکول های مو در زمان درمان در یک فاز رشد نیستند و ممکن است برخی از آنها به طور کامل توسط لیزر آسیب نبینند. علاوه بر این، تغییرات هورمونی و برخی داروها می‌توانند رشد مو را تحریک کرده و به رشد مجدد بالقوه منجر شوند. به طور کلی تکرار و تمدید جلسات لیزر به منظور از بین بردن دائمی موها توصیه می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

مهمترین دلیل بازگشت موهای زائد پس از تکمیل جلسات لیزر، تخریب ناقص فولیکول های موها است. در فرایند لیزر، فولیکول های مو تحت تأثیر قرار می گیرند و با پرتوهای لیزر به تدریج تخریب می شوند. اگر این فولیکول ها به خوبی تخریب نشوند، نتیجه ای به جز برگشت رویش موها به دنبال نخواهد داشت. در این زمینه توانمندی اپراتور، کیفیت استاندارد دستگاه لیزر و… از مهمترین عوامل تأثیرگذار به شمار می روند. در این بخش به مهمترین دلیل برگشت رشد موهای زائد در مراجعین می پردازیم:

مشکلات و اختلالات هورمونی

یکی از مهمترین مواردی که سبب برگشت موهای زائد، اختلالات هورمونی است که در برخی زمینه ساز بازگشت رویش موها می شود. برخی از هورمون ها، سبب رویش موها و تحریک فولیکول ها خواهند شد. در صورتی که این هورمون ها مختل شوند، موها مجدداً رشد خواهند کرد.

رنگ پوست و مو

یکی دیگر از عواملی که در این زمینه دردسرساز می شوند، رنگ پوست و موی افراد است. رنگ موهای بدن شما نشان می دهد، خدمات لیزر موهای زائد تا چه اندازه بر رفع موها تأثیر می گذارد. بر اساس تحقیقات اخیر، پرتوهای لیزر بیشتر بر روی موهای مشکی تأثیر می گذارند و سبب رفع صد در صدی آنها می شوند. استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد خاکستری یا بور راه حل مناسبی نخواهد بود و نتیجه مطلوبی به دنبال ندارد. این ویژگی ژنتیکی به برگشت موهای زائد در طولانی مدت می انجامد.

کیفیت خدمات لیزر موی زائد

یکی دیگر از فاکتورهایی که در خصوص نتیجه گیری از خدمات لیزر موهای زائد تأثیر می گذارد، کیفیت خدمات لیزر توسط اپراتور یا دستگاه لیزر مورد نظر است. روند درمان باید حتماً با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام شود. شدت نور و حرارت دستگاه لیزر از مهمترین مشخصاتی است که بر نتیجه نهایی کار تأثیر می گذارد. در صورتی که این مؤلفه ها استاندارد نباشند، کیفیت آسیب رسیدن به فولیکول های موهای زائد به حد مطلوب نمی رسد.

برگشت موهای زائد پس از لیزر

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

ریسک برگشت موهای زائد پس از یک دوره طولانی استفاده از این خدمات به حداقل می رسد. زمان و تعداد جلسات دو عامل تعیین کننده در این زمینه محسوب می شوند. وجود ملانین به اندازه پس از هر دوره لیزر، سبب تخریب فولیکول های مو می شود. برای نتیجه گیری بهتر از این خدمات درمانی باید جلسات لیزر خود را در زمان مناسب انجام دهید.

جلوگیری از برگشت موهای زائد بعد از لیزر

در خصوص پیشگیری از برگشت موهای زائد باید به تعداد جلسات لیزر توجه داشته باشید. این تعداد جلسات بسته به شرایط بدنی هر فرد متفاوت خواهند بود. به طور کلی باید 6 تا 8 جلسه لیزر را زیر نظر اپراتور تخصصی پشت سر بگذارید.

آیا رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر به سن بستگی دارد؟

لیزر موهای زائد از جمله روش های مؤثر در رفع موهای زائد و ناخواسته است و میزان موفقیت آن به عوامل مختلفی از جمله سن بستگی دارد. اگر لیزر مو زائد قبل از سن بلوغ انجام شود، احتمال رویش مجدد موهای زائد افزایش می یابد؛ زیرا در این سن، پایداری و تعادل سطح هورمون ها در بدن ایجاد نشده است.

تاثیر رنگ پوست و مو در ماندگاری لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد، ملانین را تحت تأثیر قرار می دهند، لذا این درمان معمولاً برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بهترین کار را انجام می دهد. این امر موجب می شود تا دستگاه بتواند موها را بدون آسیب رساندن به پوست هدف قرار دهد. پوست تیره‌تر خطر سوزش را افزایش می‌دهد و موهای روشن‌تر می‌تواند اثربخشی آن را کاهش دهد . لیزر موهای زائد بر روی افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بهینه عمل می‌کند؛ زیرا تضاد رنگ مو به پوست شدید است و لیزر به راحتی موها را روی پوست هدف قرار می‌دهد .

فاصله زمانی بین جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟

مناسب ترین و بهترین فاصله زمانی بین جلسات لیزر حدود 30 تا 45 روز است که یک بار چرخه رشد مو تکمیل شده است و مجدد از سر گرفته می‌شود.

چرا برخی از موها پس از لیزر موهای زائد به رشد خود ادامه می‌دهند؟

پس از لیزر موهای زائد، موها به چند دلیل می‌توانند دوباره رشد کنند. در مرحله اول، لیزر موهای زائد فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد که مسئول رشد مو است. با این حال، تمام فولیکول های مو در زمان درمان در یک فاز رشد نیستند، بنابراین ممکن است برخی از فولیکول ها به طور کامل توسط لیزر آسیب نبینند. تغییرات هورمونی و برخی داروها نیز می‌توانند رشد مو را تحریک کنند. برای به حداکثر رساندن اثربخشی لیزر موهای زائد، معمولاً چندین درمان با فاصله چند هفته از هم مورد نیاز است تا فولیکول‌های مو را در مراحل مختلف رشد هدف قرار دهند.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

اثرات کربوکسی تراپی در رفع تیرگی و چروک های اطراف چشماثرات کربوکسی تراپی در رفع تیرگی و چروک های اطراف چشم

کربوکسی تراپی یکی از روشهای موثر در جوانسازی دور چشم برای رفع تیرگی ، خطوط ریز و چروکهای اطراف چشم با استفاده از تزریق co2 در پوست زیر و دور است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-15

لیفت صورت به روش آفرودیت؛ رفت شلی و افتادگی پوستلیفت صورت به روش آفرودیت؛ رفت شلی و افتادگی پوست

لیفت غیر جراحی صورت به روش آفرودیت یکی از جدیدترین و مؤثرترین روشهای غیر تهاجمی برای بهبود شلی ، افتادگی و کلاژن‌ سازی طبیعی پوست است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-11

مهمترین نکات و مراقبتهای قبل و بعد از کاشت مومهمترین نکات و مراقبتهای قبل و بعد از کاشت مو

برای دستیابی به بهترین نتایج، رعایت مراقبتها و توصیه های قبل و بعد از کاشت موی طبیعی بسیار حائز اهمیت است و باعث کاهش عوارض احتمالی کاشت مو می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08