آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر فرکشنال co2 / لیزر فرکشنال بهترین روش درمان منافذ باز پوست

لیزر فرکشنال بهترین روش درمان منافذ باز پوست

آنچه در این مطلب میخوانید

منافذ پوستی، روغن ضروری طبیعی را به پوست می‌ دهند که آن را مرطوب و لطیف حفظ می ‌کند و اجازه می ‌دهد تا پوست نفس بکشد و مسئول دفع سموم بدن هستند، با این حال این منافذ زمانی که مسدود یا باز شوند، گسترش می‌ یابند. به طور معمول، افرادی که دارای پوست ‌های چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، منافذ بازتری دارند. از آنجایی که این منافذ باز، زیبایی پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهند، امکان دارد که سبب ناراحتی و نگرانی افراد شود. همچنین باز شدن منافذ پوستی موجب می‌شود که گرد و خاک، باکتری‌ها و چربی‌ها در داخل آنها جمع شده و سبب به وجود آمدن نقاط سفید و سیاه رنگ روی پوست شوند. لیزر فرکشنال یک ابزار پرتو دهی برای کاهش اندازه و رفع منافذ باز پوست می‌باشد. لیزر فرکشنال یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از لیزر دی‌اکسید کربن، لایه‌های خارجی و آسیب‌دیده پوست را از بین می‌برد. لیزر فرکشنال با هدف قرار دادن لایه اول و دوم پوست به بازسازی کلاژن و تحریک رشد آن کمک می‌کند. این روش، تنها قسمت‌های آسیب‌دیده پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از این طریق آسیب‌های پوستی را درمان می‌کند.

مزایای لیزر فرکشنال

  1. عدم نیاز به جراحت و جراحی
  2. عدم آسیب دیدن سایر بافت های بدن
  3. دوره نقاهت بسیار کوتاه
  4. تقویت کلاژن سازی در پوست
  5. برطرف کردن مشکلات دیگر پوستی در کنار درمان منافذ باز پوست
  6. عدم نیاز به بیهوشی

نحوه درمان منافذ باز با لیزر فرکشنال

به طور معمول، این روش 20 الی 30 دقیقه زمان می برد. مراحل درمان منافذ باز پوست با CO2 فرکشنال شامل موارد زیر می باشند:
ناحیه ی تحت درمان پاکسازی می شود.
کرم بیحس کننده و یا بیحسی موضعی بر روی ناحیه ی تحت درمان مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر بیماران نیاز به بیحسی ندارند؛ چراکه می توانند ناراحتی ایجاد شده در حین درمان را تحمل کنند.
دستگاه لیزر Co2 فرکشنال بر روی پوست حرکت می کند.
طی درمان، لیزر Co2 به صورت پیکسل شده به هزاران نور کوچک تبدیل می شود که به لایه ی عمقی پوست نفوذ کرده و حداقل آسیب را ایجاد می کند.
پروسه ی ترمیم، شامل جایگزینی پوست آسیب دیده با پوست جدید و سالم می باشد. گرمای ایجاد شده به وسیله ی لیزر نیز منجر به کوچک شدن کلاژن شده و تولید کلاژن جدید را تحریک می کند.

درمان منافذ باز پوست با لیزر

مراقبت های قبل از لیزر فرکشنال

مراقبت‌ های بعد از لیزر فرکشنال

کاندید نامناسب جهت استفاده از لیزر فرکشنال

با وجود اینکه لیزر فرکشنال روش عارضه ی برای افراد نخواهد داشت؛ اما برخی از افراد باید از انجام دادن این روش خوددداری کنند:

مقایسه اثرگذاری لیزر فرکشنال و مزونیدلینگ در رفع منافذ باز پوست

لیزرهای فرکشنال جهت درمان منافذ باز با ایجاد ستون‌های تخریبی (microscopic thermal injury zone) در پوست، عمل لایه‌برداری را انجام می‌دهند. به دلیل سالم بودن بافت‌های اطراف ترمیم، عمل لایه‌برداری سریع‌تر انجام شده و عوارض لیزر فرکشنال را به حداقل می‌رساند. استفاده از لیزر فرکشنال موجب افزایش سرعت بازسازی سلولی و تحریک کلاژن‌سازی می‌شود. دلیل این موضوع نیز لایه‌برداری، به‌دلیل ایجاد حرارت در مجاورت ستون‌های تخریبی عنوان شده است.
مزونیدلینگ در واقع ترکیبی از دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که در این روش کوکتل های مزوتراپی به عمق لایه مزودم فرستاده شده و درمان را در این لایه انجام می دهند و در نهایت کیفیت، انعطاف پذیری و کشسانی پوست را بیشتر می کند. مزونیدلینگ ممکن است با دستگاه مزوگان و یا درماپن انجام می شود که عمق نفوذ سوزن و تعداد سوراخ های ایجاد شده در واحد سطح تعریف می شود و کوکتل های مزوتراپی به طور مکانیزه به عمق مورد نظر فرستاده می شوند. به دلیل ایجاد هزاران سوراخ میکروسکوپی در سطح پوست، جذب کرم ها و ویتامین های موضعی افزایش یافته و تأثیر پمادهای تجویز شده چندین برابر افزایش می یابد.

هزینه لیزر منافذ باز پوست

هزینه لیزر منافذ باز با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. نوع و میزان شدت مشکل پوستی، موقعیت جغرافیایی کلینیک، تجهیزات مورد استفاده و دستمزد پزشک در تعیین هزینه درمان با لیزر تأثیرگذار هستند.

عوارض لیزر فرکشنال

برای کسب آگاهی درباره درمان اسکار آکنه با لیزر CO2 فرکشنال ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه [ 1402-09-11 ]
سلام لیزر فرکشنال باعث سوختگی روی پوست میشه یا نه؟ چون من شغلم تا چند روز دوران نقاهت داره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

اثرات کربوکسی تراپی در رفع تیرگی و چروک های اطراف چشماثرات کربوکسی تراپی در رفع تیرگی و چروک های اطراف چشم

کربوکسی تراپی یکی از روشهای موثر در جوانسازی دور چشم برای رفع تیرگی ، خطوط ریز و چروکهای اطراف چشم با استفاده از تزریق co2 در پوست زیر و دور است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-15

لیفت صورت به روش آفرودیت؛ رفت شلی و افتادگی پوستلیفت صورت به روش آفرودیت؛ رفت شلی و افتادگی پوست

لیفت غیر جراحی صورت به روش آفرودیت یکی از جدیدترین و مؤثرترین روشهای غیر تهاجمی برای بهبود شلی ، افتادگی و کلاژن‌ سازی طبیعی پوست است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-11

مهمترین نکات و مراقبتهای قبل و بعد از کاشت مومهمترین نکات و مراقبتهای قبل و بعد از کاشت مو

برای دستیابی به بهترین نتایج، رعایت مراقبتها و توصیه های قبل و بعد از کاشت موی طبیعی بسیار حائز اهمیت است و باعث کاهش عوارض احتمالی کاشت مو می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08