آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش / آشنایی با انواع لیزر برای درمان جای جوش

آشنایی با انواع لیزر برای درمان جای جوش

آنچه در این مطلب میخوانید

گاهی ایجاد جوش‌ های متعدد در صورت یا بدن می‌تواند اثرات و علاماتی از خود بر جای گذارد که حتی پس از مدت‌ها نیز بدن توان درمان و ترمیم آنها را نداشته باشد، که بایستی از روش‌های مناسب پزشکی برای درمان استفاده کرد. لیزر جای جوش از جمله روش‌های لیزردرمانی است که به طور معمول هدف از استفاده از آن، به ‌حداقل ‌رساندن میزان آثار لکه‌ های باقی‌مانده روی پوست ناشی از جوش‌ های قدیمی است. در واقع به‌ منظور از بین ‌بردن جای جوش‌ ها و انواع آکنه‌ های باقی‌ مانده روی پوست، لیزر جای جوش نور را روی لایه‌ های سطحی پوست متمرکز می‌کند. در اثر چنین اتفاقی لایه‌های سطحی پوست به‌منظور رشد سلول‌های جدید و سالم پوست تحریک می‌شود تا این سلول‌ های جدید جایگزین بافت جوش‌ ها و اسکارها شوند. اگرچه لیزر جای جوش به درمان و رفع صد در صدی آثار جوش‌ ها و لکه‌ های باقی‌ مانده روی پوست نواحی مختلف بدن منجر نمی‌ شود؛ اما میزان آثار باقی‌مانده مربوط به آنها پس از این عمل زیبایی به حداقل ممکن می‌ رسد و در مواردی درد ناشی از آنها کاهش پیدا می‌کند.

مزایای لیزر جای جوش

درمان جای جوش با لیزر فرکشنال

مهمترین کاربرد لیزر فرکشنال برای درمان جای جوش است. لیزر فرکشنال یکی از پیشرفته ترین درمان های در دسترس برای جوانسازی و درمان ضایعات پوستی است که از نظر عوارض جانبی و هزینه با جراحی و سایر روش ها قابل مقایسه نیست و دارای تأییدیه FDA می باشد. لیزرco2 فرکشنال نوعی روش درمان پوستی است که جهت کمرنگ کردن جای جوش و زخم و سایر ناهنجاری های پوستی توسط پزشکان این حوزه استفاده می شود. این روش، غیر تهاجمی است که از دی اکسید کربن برای برداشتن لایه های خارجی پوست آسیب دیده استفاده می کند. لیزر CO2 فرکشنال اغلب با استفاده از کرم بی حس کننده موضعی در ناحیه مورد نظر انجام می شود. این روش تنها 15 تا 20 دقیقه طول می کشد و از انرژی نوری با پالس کوتاه (معروف به پالس اولترا) ایجاد شده که به طور مداوم از طریق یک الگوی اسکن به منظور حذف لایه های نازک و خارجی پوست آسیب دیده استفاده می کند. هنگامی که سلول های مرده پوست از بین رفتند، این روش تولید چندین ناحیه میکروترمال را فعال می کند که به عمق پوست می رسد. از این طریق می تواند روند بهبود طبیعی بدن شما را تحریک کرده و تولید کلاژن را افزایش داد که در نهایت سلول های قدیمی و آسیب دیده را با پوست جدید و سالم جایگزین می کند.

لیزر درمان جای جوش

درمان جای جوش با لیزر اربیوم

لیزر اربیوم یکی از روش‌های رفع ایرادات پوستی است. این دستگاه به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ ترین و قدرتمند ترین راه‌ های رفع مشکلات پوستی است و در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. جوانسازی پوست از طریق لیزر Erbium با لایه‌برداری و در مدت‌زمان کوتاهی انجام می‌گیرد. لیزر اربیوم با برداشتن یک لایه از سطح پوست با استفاده از انرژی خود باعث جوانسازی پوست و رفع مشکلات پوست می‌شود. لایه‌برداری پوست در erbium laser با استفاده از حرارت به وجود آمده در سطح پوست انجام می‌شود. در واقع با تبدیل انرژی دستگاه لیزر اربیوم به انرژی حرارتی در قسمت موردنظر پوست مراجعه‌کننده، لایه‌برداری پوست انجام می‌شود. پس از لایه‌ برداری با دستگاه لیزر اربیوم مشکلات پوست پس از چند روز برطرف شده و جوانی و شادابی به پوست شما باز می‌گردد.

لیزر Fraxel

در روش ترمیم پوست با لیزر فرکسل از تکنولوژی شکست لیزر استفاده می‌شود و توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید شده است که به برگرداندن پوست به حالت طبیعی خود کمک می‌کند و در نهایت پوستی جوان‌تر، نرم‌تر و شاداب‌تر به همراه بافت بهتر به دست خواهد آمد. در واقع در این نوع لیزر، مناطقی از سطح پوست آسیب نمی‌بیند و بیشترین نور تابیده شده از این نوع لیزر وارد درم (با عمق نفوذ حدوداً یک تا دو میلی‌متر) یعنی همان لایه میانی پوست می‌شود، یعنی جایی که باید لیزر اثر کند تا بتواند مشکلات فوق را بهبود بخشد؛ چراکه علت اصلی مشکلات فوق خرابی لایه میانی پوست یا همان درم می‌باشد، به طوری که کلاژن پوست در این ناحیه قرار دارد و تابیدن نور این لیزر در این ناحیه باعث تشکیل کلاژن‌ های جدید می‌شود. در نتیجه عمق اسکارهای بعد از آکنه یا جوش بهبودی قابل‌ ملاحظه‌ ای پیدا می‌کند.

درمان جای جوش با لیزر KTP

KTP مخفف کلمه ی پتاسیم، تیتانیل، فسفات است. این موج از خود نور سبزی منتشر می‌کند که به ‌شدت توسط ملانین و اکسی هموگلوبین پوست جذب می‌شود. این لیزر، طول ‌موج خود را از لیزر اندیگ گرفته است و فرکانس این اشعه را تبدیل به 532 نانومتر می‌کند. در واقع لیزر کی تی پی به‌ عنوان یک فیلتر عمل می‌کند و امکان ایجاد طول ‌موج‌ کوتاه‌ تری دارد. فرکانس تولید شده توسط لیزر KTP قادر است تا در کنار درمان رگ‌های خونی، مشکلات مربوط به رنگ‌دانه‌های پوست را نیز حل کند. از یک تا سه جلسه درمان قرمزی و تغییر رنگ پوست ناشی از جای جوش از بین می‌رود. این لیزر نواحی دارای هموگلوبین (قرمزی) روی پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد. لیزر KTP روی رگ‌های خونی زیر پوست تأثیر می‌ گذارد و با فروپاشی رگ‌ های خونی قرمزی جای جوش از بین می‌رود.

درمان جای جوش با لیزر پالسی IPL

لیزر پالسی IPL یکی از انواع رایج درمان جای جوش است. این نوع لیزر می‌ تواند هایپرپیگمانتاسیون حاصل از جوش و آکنه را برطرف کند، به همین دلیل برای از بین بردن لک‌ های قهوه‌ ای و قرمز گزینه خوبی است. IPLمخفف intense pulse light است به معنی سیستم های نور شدید پالسی می باشد. این تکنولوژی با لیزر تفاوت دارد و در آن به جای لیزر از فلش لامپ های زنون استفاده شده است که یک نور چند طول موجی ایجاد می کند که برای استفاده بهینه از این طول موج ها از فیلترهای مخصوصی استفاده می کنند. برای انجامIPL ابتدا جهت محافظت از چشم در برابر نور لیزر از یک عینک مخصوص استفاده می کنید. سپس پزشک با استفاده از تجهیزات دستگاه IPL که شامل دستگاه هایی با سطح شیشه یا لیزر است، فرایند درمان پوست را انجام می دهد. این دستگاه روی قسمتی از پوست که مشکل دارد تمرکز کرده و با فرستادن نور به این ناحیه، باعث ایجاد کلاژن در زیر پوست می شود. در واقع، در این روش بدن تشویق می شود تا بیشتر از این پروتئین مفید را تولید کند. با پیشرفت تولید کلاژن، برخی از زخم های کم عمق ناشی از آکنه پر می شوند. فن آوری IPL همچنین باعث کاهش قرمزی و تغییر رنگ پوست می شود.

آمادگی قبل از لیزر جای جوش

مراقبت های بعد از لیزر جای جوش

موارد منع استفاده از لیزر جای جوش

از آنجا که این روش شامل گرما و نور است، ممکن است پزشک در صورت حساسیت فرد به نور، آن را توصیه نکند و یا از درمان با لیزر به طور کامل خودداری کند؛ زیرا مصرف برخی از داروهای خاص مانند داروهای رقیق‌ کننده خون به علت خطر خونریزی، می‌توانند باعث ایجاد این نوع حساسیت شوند. از سوی دیگر در صورتی که بیمار از پوستی همراه با آکنه فعال و تیره رنگ برخوردار باشد نیز نمی‌تواند کاندیدای مناسبی برای این روش درمانی باشد.

عوارض لیزر جوش صورت

از عوارض این روش درمانی می توان به ایجاد تاول، حساسیت و آلرژی های مختلف پوستی، ایجاد عفونت، قرمزی پوست، التهاب و… اشاره کرد که البته این عوارض در برخی از افراد بلند مدت است و در برخی از افراد ظرف مدت چند هفته از بین می رود. همچنین در برخی از نواحی پوست، فرد احساس خارش و تغییر رنگ نیز می کند. گفتنی است که بیشتر افراد بعد از استفاده از این روش مانند افراد آفتاب سوخته می شوند. هر چند که این عارضه دوام زیادی ندارد.

هزینه لیزر جای جوش

نوع لیزر

برای کسب آگاهی درباره سابسیژن صورت برای درمان جای جوش ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

نظرات کاربران درباره این مطلب :همایی [ 1402-09-11 ]
من برای جتی جوش و اسکار صورتم از لیزر اربیوم استفاده کردم خیلی فوق العاده بود.. دو جلسه رفتم و نتیجه داشته برام خیلی خیلی ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

پاک کردن تاتو یا خالکوبی صورت و بدن با لیزر کیوسوئیچپاک کردن تاتو یا خالکوبی صورت و بدن با لیزر کیوسوئیچ

پاک کردن تاتو یا خالکوبی با لیزر کیوسوئیچ یکی از روشهای موثر و ایمن برای از بین بردن تاتوهای رنگی و قدیمی است. این روش ایمن است و عوارض خاصی ندارد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

اثرات تزریق بوتاکس در لیفت شقیقه، ابرو و رفع افتادگی پلکاثرات تزریق بوتاکس در لیفت شقیقه، ابرو و رفع افتادگی پلک

لیفت شقیقه و ابرو با تزریق بوتاکس به دلیل نتایج طبیعی و غیر تهاجمی در رفع افتادگی پلک و قرینه‌سازی ابروها و کاهش افتادگی ناحیه شقیقه مورد استفاده است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-20

اثرات کربوکسی تراپی در رفع تیرگی و چروک های اطراف چشماثرات کربوکسی تراپی در رفع تیرگی و چروک های اطراف چشم

کربوکسی تراپی یکی از روشهای موثر در جوانسازی دور چشم برای رفع تیرگی ، خطوط ریز و چروکهای اطراف چشم با استفاده از تزریق co2 در پوست زیر و دور است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-15