آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / زیبایی / همه چیز درباره آنزیم تراپی پوست و مو

همه چیز درباره آنزیم تراپی پوست و مو

سلامت پوست و مو یکی از عوامل تأثیرگذار بر روی زیبایی افراد است که در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، به گونه‌ای که از روش‌های گوناگونی برای حفظ سلامت آنها استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها که به دلیل تأثیرگذاری بالا بسیار محبوب شده است، آنزیم‌ تراپی نام دارد. آنزیم تراپی پوست یک روش فیشیال صورت است که مویرگ های شما را با گشاد کردن کانال های آن تحریک می کند تا اکسیژن و خون تازه در صورت جریان پیدا کند. سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند و آنها را از روی پوست پاک می کند.
این روش باعث می شود سموم و مواد زائد از طریق تخلیه لنفاوی از پوست خارج شده، لکه های پوستی کمرنگ تر شود و در نهایت پوستی سالم و سرشار از مواد مغذی برای شما ایجاد شود. آنزیم تراپی مو نیز یکی از راه های درمانی است که باعث رشد مجدد مو می شود و موهای نازک را تقویت می کند. مضاف بر اینکه یکی از فواید آنزیم تراپی مو این است که حتی می تواند به افرادی که دچار طاسی شده اند کمک کند تا دوباره موهایشان رشد کند، بنابراین به عنوان یک روش مراقبت از مو قابل استفاده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای آنزیم‌ تراپی

آنزیم تراپی پوست و مو در اصفهان

نحوه انجام آنزیم تراپی

در آنزیم تراپی مو، مواد مورد نظر را ترکیب می‌کنند و بعد از استفاده از شامپوهایی مخصوص و خشک‌کردن موها به استفاده از این مواد می‌پردازند. حدوداً 20 دقیقه زمان لازم است تا مواد بتواند به پوست سر نفوذ کند و بعد از 20 دقیقه نیز می‌توان به شستشوی سر برای برطرف کردن مواد پرداخت. بدین ترتیب آنزیم تراپی مراحل خود را با صاف کردن صددرصدی مو به پایان می‌رساند.
آنزیم تراپی پوست با لایه برداری پوست قبل و بعد استفاده از ماسک آنزیمی روی صورت، گردن و دکلته آغاز می‌شود. برای اینکه آنزیم تراپی پوست اثر کاملی داشته باشد، ماسک به مدت 45 دقیقه رو پوست باقی می ماند. در این مدت متوجه خواهید شد که ماسک سفت می شود و پوست شما شروع به تپش می کند. آنزیم تراپی ماهیچه های صورت شما را تحریک کرده و از داخل پوست کار خود را شروع می کند تا آن را محکم، سالم و مغذی نماید. بعد از برداشتن ماسک، آنزیم تراپی پوست با ایجاد یک الگوی (وریدی) در سراسر پوست، یک اثر پلاسماتیک ایجاد می کند. به این معنی که در نتیجه گشاد شدن مویرگ های پوست بعد از قرار دادن ماسک، خون تازه اکسیژن شده به پوست هجوم می‌آورد. به زبان ساده‌تر، آنزیم تراپی درمان خود را انجام داده است. فرایند درمان، با انفوزیون و ماساژ ترانس درمال به پایان می رسد.

کاندیدای نامناسب آنزیم تراپی پوست و مو

آنزیم تراپی برای همه مناسب نیست و باید با احتیاط و مشورت با پزشک یا متخصص پوست انجام شود. برای مثال، افرادی که پوست حساس، خشک، آسیب دیده، التهابی، یا عفونی هستند ممکن است به آنزیم‌ها حساسیت نشان دهند و استفاده از آنزیم تراپی برای آنها مناسب نباشد. همچنین برخی از آنزیم‌ها ممکن است با داروهای خاص و یا برخی از بیماری‌ها تداخل داشته باشند، بنابراین استفاده از آنزیم تراپی برای افرادی که درمان دارویی مورد نیاز دارند نیز باید با مشورت پزشک انجام شود.

عوارض آنزیم تراپی

آنزیم به تغییر جنس مو می‌پردازد و به همین دلیل است که برای تبدیل موهای فر به صاف از این روش استقبال می‌کنند و باید این احتمال را نیز در نظر بگیرید که شاید این تغییرات برگشت ناپذیر باشند و حتی به ریشه مو هم آسیبی بزند. البته عوارض آنزیم تراپی مو را زمانی باید در نظر بگیرید که فردی ناوارد و بی تجربه به انجام این روش درمانی اقدام کند. به هرحال تخصص، تبحر و تخصص به خودی خود کیفیت کار را با استفاده از مواد درجه یک تضمین می‌کند.
تشدید علائم پوستی : در برخی موارد، استفاده از آنزیم تراپی پوست ممکن است منجر به تشدید علائم پوستی شود، به خصوص در صورتی که پوست دارای شرایط نامناسبی مانند آکنه شدید یا زخم باشد.
خطر عفونت : در صورتی که آلات و وسایل مورد استفاده در آنزیم تراپی پوست به درستی ضدعفونی نشوند، ممکن است با خطر عفونت پوستی روبرو شوید.
حساسیت پوست : برخی افراد ممکن است به آنزیم تراپی پوست حساسیت داشته باشند و علائمی مانند خارش، قرمزی، تورم و آتش زخم پوستی تجربه کنند.
التهاب پوستی : در برخی موارد، استفاده از آنزیم تراپی پوست ممکن است منجر به التهاب پوستی شود.
تحریک پوستی : استفاده از آنزیم تراپی پوست ممکن است باعث تحریک و تنش پوست شود و در برخی موارد ممکن است به علائمی مانند خشکی، ترشح چربی بیش از حد و پوست حساسیتی منجر شود.

هزینه آنزیم تراپی

در این هزینه عواملی تأثیرگذار هستند که برخی از آنها به شرح زیر می باشند:

برای آگاهی از شرایط و نحوه انجام کاشت مو در یکی از بهترین مرکز کاشت مو در اصفهان ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

نظرات کاربران درباره این مطلب :وجیهه نوروزی [ 1402-07-19 ]
من در اثر رنگ کردن زیاد موهای خیلی خشک و وزی دارم هر چی هم ماسک و نرم کننده مو میزنم فایده نداره آیا آنزیم تراپی مو برای من مناسبه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

اثرات کربوکسی تراپی در رفع تیرگی و چروک های اطراف چشماثرات کربوکسی تراپی در رفع تیرگی و چروک های اطراف چشم

کربوکسی تراپی یکی از روشهای موثر در جوانسازی دور چشم برای رفع تیرگی ، خطوط ریز و چروکهای اطراف چشم با استفاده از تزریق co2 در پوست زیر و دور است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-15

لیفت صورت به روش آفرودیت؛ رفت شلی و افتادگی پوستلیفت صورت به روش آفرودیت؛ رفت شلی و افتادگی پوست

لیفت غیر جراحی صورت به روش آفرودیت یکی از جدیدترین و مؤثرترین روشهای غیر تهاجمی برای بهبود شلی ، افتادگی و کلاژن‌ سازی طبیعی پوست است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-11

مهمترین نکات و مراقبتهای قبل و بعد از کاشت مومهمترین نکات و مراقبتهای قبل و بعد از کاشت مو

برای دستیابی به بهترین نتایج، رعایت مراقبتها و توصیه های قبل و بعد از کاشت موی طبیعی بسیار حائز اهمیت است و باعث کاهش عوارض احتمالی کاشت مو می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08