آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / عوارض و معایب لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض و معایب لیزر موهای زائد چیست؟

موهای زائد یکی از مشکلات رایج زیبایی است که می‌تواند باعث ناراحتی و کاهش اعتماد به ‌نفس شود. امروزه لیزر به ‌عنوان یک روش محبوب و مؤثر برای حذف دائمی موهای زائد مطرح است. لیزر دستگاهی الکترونیکی است که امواج الکترومغناطیسی همسان و هم‌فاز را تولید می‌کند. این نور فشرده و تمرکزیافته در طیف وسیعی از برنامه‌ های زیبایی و درمانی کاربرد دارد که یکی از شایع‌ ترین آنها حذف دائمی موهای زائد است. در این روش پرتو مادون‌ قرمز لیزر که طول ‌موج بسیار کوتاهی دارد بر روی فولیکول مو متمرکز و باعث تخریب آن می‌شود، به ‌این‌ترتیب رشد مجدد موها متوقف خواهد شد. مقدار کمی قرمزی و تحریک‌ پذیری پوست تا سه روز بعد از لیزر طبیعی است. به طور کلی می‌ توان گفت این روش پرطرفدار عوارض بدی ندارد مگر اینکه لیزر را در کلینیک معتبر و توسط تکنسین با تجربه انجام ندهید.

آنچه در این مطلب میخوانید

توضیحات مختصری درباره لیزر موهای زائد

فولیکول مو اصلی ‌ترین دلیل رویش مو است و آسیب رساندن به آن باعث توقف رویش مو و از بین‌ رفتن موهای زائد می ‌شود. لیزر موهای زائد یک روش کاربردی برای از بین‌ بردن موهای زائد است. لیزر باعث کاهش موهای زائد و نازک ‌تر شدن آنها می ‌شود. این روش با استفاده از نور لیزر و گرمایی که تابش آن ایجاد می‌ کند، به عمق مشخصی از پوست نفوذ کرده و فولیکول مو را تحت تأثیر قرار داده و به آن آسیب می‌ رساند. لیزر موهای زائد سلول‌ های تولید کننده مو در ریشه را هدف قرار می ‌دهد و باعث از بین بردن طولانی مدت یا دائمی آنها می‌ شود. این روش نسبت به سایر روش ‌ها نتیجه بهتری دارد. از مزایای انجام لیزر می ‌توان به سرعت بالا ، اثرگذاری قابل توجه و دقت بالای آن اشاره کرد.

عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

از بین بردن موهای زائد با دستگاه‌های لیزر یک روش ایمن و بی‌خطر است. در واقع همه افراد بالای 18 سال که الگوی رشد موهایشان تثبیت شده می‌توانند از این روش استفاده کنند. با این حال برخی متخصصان استفاده از لیزر را برای افراد در شرایط خاص ممنوع کرده‌اند. اگر در شرایط زیر هستید از انجام لیزر موهای زائد صرف نظر کنید؛ زیرا ممکن است بازدهی آن را کاهش دهد یا باعث بروز عوارض جانبی شود:

عوارض و معایب لیزر موهای زائد

نقش مراقبتهای قبل و بعد از لیزر موهای زائد در کاهش عوارض

برای اطمینان از نتایج مؤثر و عدم بروز عوارض، رعایت‌ کردن اقدامات قبل و بعد از لیزر موهای زائد و برخی از اقدامات مهم بعد بسیار حائز اهمیت است و توجه به این اقدامات امری ضروری است. اگر پوست اطراف ناحیه درمان آسیب‌دیده یا تحریک‌پذیر باشد، احتمال صدمه دیدن توسط لیزر وجود دارد؛ بنابراین انجام مراقبت های قبل از لیزر بسیار ضروری است تا از بروز عوارضی همچون سوختگی، تاول و تیره شدگی بیش از حد پوست جلوگیری شود.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

لیزر موهای زائد بدن به هیچ عنوان نمی‌تواند موجب سرطان شود. بسیاری از پزشکان لیزر را یک راه رایج برای از بین بردن موهای زائد می‌دانند. دستگاه‌های لیزر به گونه‌ای ساخته شده‌اند که تنها فولیکول مو را هدف قرار می‌دهند و به هیچ عنوان وارد لایه‌های عمیق پوست نخواهند شد.

آیا نازایی از عوارض لیزر موهای زائد واژن است؟

لیزر نمی تواند باعث نازایی شود. تنها ناحیه ای که تحت تأثیر لیزر قرار می گیرد سطح پوست، رنگدانه و فولیکول های مو است. لیزر نمی تواند به صورت عمقی به اندام ها یا تخمدان ها نفوذ کند، بنابراین می توانید مطمئن باشید که لیزر تأثیری بر توانایی فرد برای باردار شدن نخواهد داشت و باعث نازایی نمی شود.

شدت عوارض لیزر موهای زائد به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی می‌توانند خطر بروز عوارض لیزر موهای زائد را افزایش دهند. این عوامل عبارتند از:

اقداماتی که در صورت بروز عوارض لیزر موهای زائد باید انجام دهید

با رعایت نکات زیر می‌توان خطر بروز عوارض لیزر موهای زائد را کاهش داد و همچنین، شدت و مدت زمان این عوارض را کاهش داد:


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

نکات مهم لیزر موهای زائد آقایاننکات مهم لیزر موهای زائد آقایان

لیزر موهای زائد آقایان به عنوان روشی بسیار کاربردی و دائمی برای حذف موهای زائد نواحی مختلف بدن بسیار مورد توجه مردان قرار گرفته است. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

بوتاکس پیشانی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟بوتاکس پیشانی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس از طریق مسدود کردن انقباض عضلانی ، از حرکت عضلات جلوگیری کرده و از ایجاد چین و چروک ها پیشگیری می کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

بلفاروپلاستی پلک بالا چیست؟بلفاروپلاستی پلک بالا چیست؟

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، جراحی زیبایی است که به رفع افتادگی پلک می پردازد و پوست، چربی و عضله اضافه آن را بر می دارد با هدف اصلاح افتادگی پلک ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24