آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی دور چشم / درباره روشهای جراحی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی چه می دانید؟

درباره روشهای جراحی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی چه می دانید؟

چشم ها علاوه بر نقش بسیار مهمی که در دید انسان دارند، حتی در ظاهر هم برای زیبایی چهره اهمیت دارند. چشم‌ ها می‌توانند روی جوانی و زیبایی فرد تأثیر زیادی داشته باشند. از طرفی با افزایش سن و قرار گرفتن در بین عوامل محیطی و ... پوست صورت به مرور زمان شادابی خود را از دست می‌دهد. در نهایت این عوامل می‌توانند به روند پیری چشم و افتادگی چشم‌ ها، منجر شوند. این تغییرات می‌توانند چهره شاد و جوان فرد را تحت تأثیر قرار دهند و آن را همواره خسته و پیر نشان دهند. پزشکان با پیشرفت علم به روش‌ هایی برای زیبا سازی چشم ها از جمله بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی رسیدند. در واقع هر دوی این جراحی‌ها برای هدف زیبایی چشم‌ ها انجام می‌شوند؛ اما دارای تفاوت‌ های مهمی هستند و نتایج مختلفی روی زیبایی چشم دارند. جراحی بلفاروپلاستی را می‌ توان نوعی جراحی جوانسازی برای چشم ها در نظر گرفت که هدف آن از بین بردن پوست اضافی از پلک بالا یا پایین می باشد. این در حالی است که در جراحی کانتوپلاستی هیچ نوع بافتی برداشته نمی شود. شکل طبیعی چشم در آن، دچار تغییراتی می شود و به نوعی گوشه چشم ها تغییر پیدا می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کانتوپلاستی چیست؟

کانتوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که در آن تغییر شکل چشم ها انجام می شود. با کمک کانتوپلاستی می توان افتادگی گوشه بیرونی چشم را درمان کرد تا چشم زیبا تر دیده شود. این عمل بیشتر برای افرادی انجام می شود که می خواهند چشمانی گربه ای داشته باشند. کانتوپلاستی معمولاً با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود که روش درمانی حدود دو تا چهار ساعت زمان می‌برد. در بعضی موارد پزشک ممکن است از بیهوشی عمومی استفاده کند. در این روش درمانی ابتدا برش های کوچکی در عضله حلقویه چشم ایجاد می‌ شود که پس از آن تاندون کانتال خارجی را در کناره کاسه چشم قرار گرفته کمی از استخوان جدا شده و آن را می برد. در ادامه این روش باید ساختار داخلی پلک پایینی به مرحله برش تاندون برساند. برای این کار، این ساختار کمی به سمت بالا کشیده می‌شود تا به استخوان کاسه چشم برسد. پس از اتصال این دو بخش پوست اضافه بریده و برش ایجاد شده بخیه می شود.

کاربرد کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، نوعی جراحی زیبایی چشم است که به منظور رفع افتادگی پلک و پف پلک ها در پلک های پایینی، بالایی یا هر دو انجام می شود. این عمل یکی از رایج ترین عمل های جوانسازی صورت است که معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود و نیاز به بستری ندارد. در عمل بلفاروپلاستی ، برش های بسیار ظریفی روی پلک بالا ایجاد می کنند و پوست اضافی و شل روی پلک برداشته می شود. اگر بیمار مقدار زیادی از چربی انباشته شده، در زیر پلک خود داشته باشد مقدار اندکی از این چربی نیز تخلیه می شود. سپس دو لبه باقی مانده روی پلک بالا به وسیله بخیه های ظریف که با تکنیک های جراحی پلاستیک زده می شوند به هم متصل می شوند. در عمل جراحی پلک پایین، عمدتاً کیسه های چربی و پف آلودگی زیر چشم ها مورد عمل جراحی قرار می گیرد. برش ها بسته به شرایط از زیر مژه ها و قسمت بیرونی و یا از داخل پلک ایجاد می شوند.

کاربرد بلفاروپلاستی

تفاوت های کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

جراحی کانتوپلاستی گوشه بیرونی چشم لیفت شده یا کشیده میشود؛ اما در جراحی بلفاروپلاستی، افتادگی پلک، پف کردگی، چین و چروک یا شل شدگی پلک برطرف میشود.
در عمل کانتوپلاستی، برش لازم برای جراحی در ناحیه نزدیک گوشه چشم و در جراحی بلفاروپلاستی، این برش در چین های طبیعی پلک ایجاد میشود.
هر دو عمل کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی میتوانند هدف زیبایی داشته باشند و یا به دلیل مشکلات ناشی از وضعیت بافتهای اطراف چشم در بینایی ضرورت یابند.
در جراحی کانتوپلاستی، تمرکز اصلی بر ناحیه گوشه بیرونی چشم است؛ اما در بلفاروپلاستی وضعیت پلک بالا یا پایین تغییر میکند.
در جراحی کانتوپلاستی، هدف از جراحی، تغییر شکل، جایگاه یا کشیدگی کانتوس جانبی است؛ اما هدف از جراحی بلفاروپلاستی برداشتن پوست، چربی یا عضلات اضافی از پلک ها است.

مهمترین تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی چیست؟

تفاوت اصلی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی در محل انجام جراحی است. کانتوپلاستی در گوشه بیرونی چشم انجام می شود، در حالی که بلفاروپلاستی در پلک بالا یا پایین انجام می شود. علاوه بر این، کانتوپلاستی معمولاً برای اصلاح افتادگی پلک پایین یا ایجاد ظاهری بادامی یا چشم گربه ای انجام می شود، در حالی که بلفاروپلاستی معمولاً برای رفع افتادگی پلک بالا، چین و چروک پلک بالا، یا پف زیر چشم انجام می شود.

اقدامات قبل از کانتوپلاستی

روش مراقبت بعد از عمل کانتوپلاستی در دوران نقاهت

بدون شک بعد از انجام هر نوع عمل جراحی چشم، پزشک معالج شما اقدامات مختلفی را برای مراقبت‌ های بعد از عمل به شما توصیه خواهد کرد. برخی از مراقبت ‌هایی که بعد از هر نوع عمل جراحی چشم باید در نظر داشته باشید عبارت‌اند از:

عمل کانتوپلاستی یا چشم شرقی برای چه کسانی مناسب است؟

آیا می توان جراحی بلفاروپلاستی کانتوپلاستی را همزمان انجام داد؟

اگرچه میتوان این دو جراحی را به صورت جداگانه انجام داد؛ اما انجام همزمان این دو جراحی با هم، علاوه بر کاهش عوارض نسبت به دو جراحی جداگانه، منجر به زیبایی بیشتر چشم ها میشود.

ماندگاری کانتوپلاستی

به طور معمول نتیجه این جراحی به مدت 10 سال یا بیشتر با رعایت مراقبت های بعد از جراحی ماندگاری خواهد داشت؛ اما عواملی مانند پیری پوست، جاذبه زمین و گذشت زمان منجر به ایجاد تغییراتی در چشم ها خواهد شد.

هزینه عمل کشیدن چشم یا کانتوپلاستی

هزینه عمل کانتوپلاستی متناسب با شرایط هر فرد متفاوت خواهد بود. به طور کلی عوامل زیر در تعیین هزینه هر جراحی زیبایی مؤثرند:

عوارض کانتوپلاستی

خطرات رایج مرتبط با عمل کانتوپلاستی عبارت‌اند از:

در کلینیک تخصصی و مدرن سینا یار علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله لیزر موهای زائد ، تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و چربی و خدمات دیگر به روز دنیا قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟

ماندگاری تزریق چربی تا سالیان زیادی به طول می انجامد.اما نکاتی وجود دارد که در میزان ماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است .در این بحث به آنها می پردازیم ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

جوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربیجوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربی

تزریق چربی به پشت دست یکی از روش‌ های بسیار نوین برای جونسازی دست ها می باشد . در این روش چربی از ران ، شکم و باسن گرفته و تزریق می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟

از عوارض تزریق چربی می ‌توان به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت که در ناحیه تزریق و عوارضی که در ناحیه استخراج چربی ایجاد می‌ شوند اشاره کرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26